Renault Megane odpowietrzenie chłodnicy

Wenta o sędziach - oświadczenie polskiego trenera

Temat: Renault Megane - problem z chłodzeniem
Witam mam spory problem. Ostatnio jak jechałem bardzo znacząco podskoczyła temperatura silnika, zapaliła sie kontrolka ale ja jeszcze kilka minut jechałem do postoju

czy przegrzanie trwające kilka minut poprzez kontynuacje jazdy przez kilka minut a po ostygnięciu kontynuowanie jazdy przy prawie maksymalnej temperaturze silnika mogła spowodować uszkodzenie uszczelki pod głowicą ?

i tez mam pytanko co mogło być przyczyna tego ze płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego zagotował sie i został wywalony przez odpowietrznik w korku i rozbryzgany po całym silniku ? ( przewody układu chłodzenia są w porządku )
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=6392



Temat: Renault Megane 1.6 RT `96 uszczelka pod głowicą??
Witam
Mam taki oto problem:
Nie ukrywam że doprowadza mnie on do białej gorączki.
Otóż co się dzieje: ubywa mi płynu w chłodnicy i to w sporych ilościach. Miałem zapowietrzony układ, udało się odpowietrzyć myślałem że to przez to że płyn jeszcze gdzieś tam się "wciska". niestety problem powrócił. Płyn jest czysty bez żadnych zanieczyszczeń. Oleju nie ubywa, też jest czysty, bez pęcherzyków, nie wodnisty itp. Jedyne co zauważyłem to pęknięty kolektor wydechowy, ale to podobno norma w tym modelu. Pod kolektorem zauważyłem że jest jakaś maź. wygląda na olej. Samochód nie dymi na biało. Skąd mógł się wziąźć tam olej? Dodam że kolktor odkręcil mi się z niewiadomych przyczyn od rury która idzie w dół samochodu. Czy można to przykręcić zwykłem kluczem czy jest jakas specjalna technika?
Proszę o jakieś wskazopwki gdzie ewentualnie szukac wycieków płynu, ewentualnie czy te objawy mogą świadczyc o pękniętej uszczelce. samochód czasem po odpaleniu zaczyna się trząść całym autem. Po dodaniu gazu problem znika. Co to może być.

dodam że samochód nie ma instalacji LPG. przejechane 192000 km.

z góry dziękuję za odpowiedzi
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=5899


Temat: Renault Megane 1.4, problem z przewodem do nagrzewnicy
Mam taki problem, planuję wymianę płynu w ukł. chłodzenia. W warsztacie powiedzieli mi, że przewod elastyczny prowadzący od bloku do nagrzewnicy w mojej Meganece 1.4 silnik e7j ma urwaną śrubke odpowietrznika, wobec tego będzie problem z odpowietrzeniem. Chciałem kupić nowy taki przewód, ale są tylko oryginalne, a te kosztują około 600 pln (tak mi powiedziano w aso). Wobec tego mam pytanie, czy może miał ktoś podobny problem i jak go rozwiązał. Myślałem, o tym by może przewiercić i coś w to miejsce wkręcić ewentualnie, czy można odpowietrzyć w ten sposób, że się troszeczkę wyciągnie cały przewód, tak by mogło ujść powietrze z układu chłodzenia.
Za ewentualną pomoc dziękuję.
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=2672


Temat: Renault Megane coach: gotuje się?
Witam serdecznie wszystkich. jestem wlascicielem od pewnego czasu megane coach '96 1,6 8v. Do tej pory z samochodem nie mialem zadnych problemów az do teraz. Mianowicie: w niedalekiej przeszłości awarii uległ termostat co zaraz zauważyłem, zatrzymałem samochód troche odstał wychłodził sie wyrzuciłem na drodze termostat dolałem ciepłej wody (dzieki zyczliwości jakiegos tubylca z pobliża) i ruszyłem dalej w droge do domu. Na drugi dzień po pracy miałem pojechac po termostat ale w drodze do sklepu (temp na dworze ok 18celc) woda sie zagotowała pomino braku termostatu (nie stałem w korku normalny cykl miejski) zatem szybko mostek we wtyk czujnika temp w chlodnicy wystudzilm silnik i ruszylem dalej. Werdykt padł na uszczelke pod głowicą. Uszczelka została wymieniona na nowa. Głowica nie wymagała planowania. wszystko zostało wyczyszczone nalezycie i solidnie poskładane. Termostat załozony. Silnik został poskładany i odpalony. Wszystko było ładnie zagrzał się złapał temperature właściwą . zakładamy iż odczytujemy ja wg wskazan zegara w kabinie wg obserwacji temp przed usterka - wskazówka ok 3 kresi na zegarze milimetr ponad nia oscylowała w tych granicach - tak tez było tym razem. Silnik chodził dalej powoli od czasu do czasu dodawając mu troche gazu do ok 2tys obr/min. wentylator zalaczył sie ku mojemu zdziwieniu nie jak zawsze wtedy gdy wskazowka byla na 4 kresce zegara ale ok 3 milimetry powyzej 3ciej kreski. W porzadku wezmy poprawke iz czujnik mogl uledz przegrzaniu i działa nieco wczesniej. Wyruszamy w droge. Pozny wieczor puste drogi. silnik wystygl odpalamy od zera i ruszamy. jazda po miescie przepisowo i delikatnie operujac gazem. temperatura na trzeciej kresce zegara za chwile wlacza sie wentylator ale juz sie NIE wyłacza nie jest w stanie wydmuchac chlodnicy obnizajac temperature cieczy ale jedziemy dalej. wyjezdzamy na trase predkosc ok 100km/h ped zimnego powietrza zalaczony wentylator poprzez czujnik podczas jazdy temperatura dochodzi do 4tej kreski wentylator pracuje caly czas nie jest w stanie wydmuchac nadal dopiero po przejechaniu ok 5km temperatura spada na zegarze do wlasciwej (3cia kreska) zjezdzamy na parking silnik dalej pracuje po chwili zalacza sie wentylator a temperatura rosnie do czwartej kreski.

To tak po krotce.

* Dopowiem iż, po wyjeciu termostatu po wymianie uszczelki (w celu sprawdzenia zachowania sie silnika) temperatura podczas jazdy na trasie nie przekracza drugiej kreski czasem niewiele. W miescie w cyklu meijscim temperatura wzrasta szybko zaraz po trzeciej kresce zalacza sie wentylator ktory juz sie nie wylacza temperatura rosnie do 4tej kreski.
* Po zgaszeniu silnika i odkreceniu korka zbiornika wyrównawczego mamy wyrzut wody z duzym cisnieniem.
* Uklad oczywiscie byl nalezycie odpowietrzony uprzednio.
* Po kazdym odpowietrzeniu kolejnym po zagrzaniu sie silnika w ukladzie powstaje duze cisnienie za duze powodujace wyrzucenie wody ze zbirnika po odkreceniu korka.


Jakie macie panowie sugestie i podejrzenia. Ja narazie moje zostawiam dla siebie. Aby nikt sie nie sugerował moimi przemysleniami co jest powodem obecnego stanu rzeczy.

pozdrawiam kojot
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=7274


Copyright (c) 2009 Wenta o sędziach - oświadczenie polskiego trenera | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.