recyrkulator spalin opel corsa

Wenta o sędziach - oświadczenie polskiego trenera

Temat: [i] Kody błędów Opel Corsa
jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy B X14XE dziś zrobiliśmy na spocie diagnostykę metodą drucikową.

Wyszły następujące błędy
17 Czujnik spalania stukowego lub jego obwód, brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)
22 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie
43 Układ recyrkulacji spalin (GM Multec) ( o tym wiem od lipca...we wtorek wymiana)
44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna (pewnie od gazu,ponieważ na gazie cały czas świeci się CHECK ENGINE)
47 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

i ... 93* Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec) *UWAGA! Jeśli rozpoznany został kod „93” (układ sterowania napędu na 4 koła), to usterka może dotyczyć:
a) lampki ostrzegawczej
b) klimatyzacji
c) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegów

co robić ziomy
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=4939



Temat: Trzesie kierownicą
Mam pytanie może to juz było ale nie moge tego znaleść. Trzesie mi kierownica myślałem ze to poduszka pod silnikiem wiec wymieniłem u mechanika ale dalej trzesie. Mechanik stwierzdił ze do wymiany jest wałek rozrządu bo są widoczne uszkodzenia zawory i popychacze plus do tego oczywiscie planowanie głowic i uszczelka pod głowice. Po podpięciu pod komputer pokazał sie błąd EGR Position co czyba znaczy złe połozenie zaworu EGR recyrkulacji spalin. Co według was moze być tak naprawde z tych rzeczy co wymieniłem przyczyną ze trzesie kierownicą.

No i czy można z tym jeżdzic czy trzeba robić jak najszybciej sie da.

Opel Corsa B X12SZ 1,2 rok 1996
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6376


Temat: Samochód do 10 tys. zł - prośba o pomoc

 
Cytat:
Wiem, że za te pieniądze nie powinienem wymagać cudów, ale liczę na to, że coś będziecie w stanie doradzić. Grzebałem już trochę w ogłoszeniach na Allegro i czytałem raporty spalania na AutoCentrum.pl. Oto co do tej pory rozważałem i jakie są moje uwagi. Jeśli gdzieś piszę głupoty - sprostujcie ;).

Daewoo Matiz Mało pali, tanie części, ale na Allegro trudno było mi znaleźć niebity egzemplarz w dobrej cenie.

Fiat Punto I Bardzo trudno znaleźć samochód w dobrym stanie, ograniczając się do silnika 1.2 (1.1 to "wół" i pali więcej) jest jeszcze trudniej.

Opel Corsa B Również trudno znaleźć w dobrym stanie, czytałem też że są awaryjne (zawór recyrkulacji spalin to podobno bardzo popularny problem).

Nissan Micra, Mitsubishi Colt Jestem fanem japońskich aut, ale te 2 modele zdecydowanie za dużo palą. Mało jest też ofert na Allegro (to dotyczy zwłaszcza Colta).

W związku z tym proszę o opinie i porady.

etc.
Citroen Saxo 1.5d? Paliwka bierze tyle, co kot napłakał, psuć w silniku nie ma się za bardzo co. Reszta pewnie zgodnie z zasadą, jak dbasz, tak masz.

Pozdrawiam,
Ł.O.
Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=32740


Temat: Nowy DIESEL w Oplu
Cos z mojego podworka:

"Opel Astra zostanie wyposażony w nowy silnik 1.3 CDTI o mocy 66 kW/90 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail o momencie obrotowym 200Nm. Samochód zużywa dzięki temu zaledwie 4,8 litra oleju napędowego na 100 km. Jednostka 1.3 CDTI jest standardowo oferowana z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i imponuje równą pracą i wysokim stopniem zaawansowania technicznego. Zadebiutuje ona w trakcie targów samochodowych RAI Amsterdam Motor Show (10-20 lutego). Produkcja rozpocznie się w kwietniu, a późną wiosną klienci w Niemczech będą mogli składać zamówienia na wyposażoną w nowy silnik Astrę (pięciodrzwiową lub GTC). Następnie jednostka ta będzie także dostępna w wersji kombi.

Opracowany przez Fiat-GM Powertrain szesnastozaworowy silnik o pojemności 1248 cm3 i stopniu sprężania 18:1, oferuje najnowocześniejsze technologie wysokoprężne. Jego wysokociśnieniowy (1600 bar) układ wtrysku bezpośredniego common-rail zapewnia do pięciu wtrysków na cykl, co gwarantuje doskonałą dystrybucję paliwa. Jest to kluczowy warunek równej pracy i doskonałych osiągów. Stabilny, odlewany z żeliwa (średnica x skok: 69,6 x 82 mm) także przyczynia się on do wyjątkowo równej pracy tej jednostki.

Mocowanie i głowica cylindrów wykonane są ze stopów aluminium.
W przeciwieństwie do jednostki 1.3 CDTI o mocy i momencie obrotowym 170Nm, oferowanej w modelach Corsa, Tigra, Combo i Agila, sprężarka tej jednostki zapewnia zmienną geometrię łopat turbiny, co umożliwia podwyższenie momentu obrotowego do 200Nm w zakresie od 1750 do 2500 obrotów na minutę. Silnik ten osiąga maksymalną moc 66 kW/90 KM przy 4000 obrotów na minutę. Silnik 1.3 CDTI jest wyjątkowo kompaktowy (długość/szerokość/wysokość: 460/500/650 mm) i waży zaledwie 140 kg.

Moc właściwa 72,1 KM i moment obrotowy 160,26 Nm na litr pojemności skokowej sprawiają, że jednostka 1.3 CDTI o mocy 90 KM jest jednym z najlepszych czterocylindrowych silników wysokoprężnych. Umożliwia ona pięciodrzwiowej Astrze osiągnięcie prędkości maksymalnej 172 km/h (GTC: 174 km/h) i przyspieszenia od zera do 100 km/h w 13,7 sekundy. Dzięki umieszczonemu tuż za silnikiem katalizatorowi i chłodzonemu zaworowi recyrkulacji spalin Astra 1.3 CDTI spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4."
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=1524


Temat: Samochód do 10 tys. zł - prośba o pomoc
Samochód do 10 tys. zł - prośba o pomoc
 
Witam, Trochę już poczytałem wątków na forum jednak w żadnym nie znalazłem dokładnie tego czego szukam, stąd też prośba o pomoc w osobnym temacie.

Poszukuję samochodu za max. 10 tys. zł do jazdy po mieście (bardzo rzadko w dłuższe trasy). Rocznie nie będę robił więcej niż 15-20 tys. km. Nie musi to być duży wóz, gdyż służyć mi będzie przede wszystkim do dojazdów do pracy. Niemniej jednak nie ograniczam się tylko do pojazdów klasy Punto/Corsy. Jeśli znajdzie się godny polecenia kompakt, spełniający moje oczekiwania, to również biorę go pod uwagę :).

Moje oczekiwania wobec samochodu: - niskie spalanie (jako, że jeździć będę zdecydowanie częściej po mieście to raczej benzyna a nie diesel), - niska awaryjność (chcę kupić i jeździć, a nie zaglądać co chwilę do warsztatu), - tani w eksploatacji, - im młodszy tym lepszy (chciałbym by nie był starszy niż z rocznika 1999).

Wiem, że za te pieniądze nie powinienem wymagać cudów, ale liczę na to, że coś będziecie w stanie doradzić. Grzebałem już trochę w ogłoszeniach na Allegro i czytałem raporty spalania na AutoCentrum.pl. Oto co do tej pory rozważałem i jakie są moje uwagi. Jeśli gdzieś piszę głupoty - sprostujcie ;).

Daewoo Matiz Mało pali, tanie części, ale na Allegro trudno było mi znaleźć niebity egzemplarz w dobrej cenie.

Fiat Punto I Bardzo trudno znaleźć samochód w dobrym stanie, ograniczając się do silnika 1.2 (1.1 to "wół" i pali więcej) jest jeszcze trudniej.

Opel Corsa B Również trudno znaleźć w dobrym stanie, czytałem też że są awaryjne (zawór recyrkulacji spalin to podobno bardzo popularny problem).

Nissan Micra, Mitsubishi Colt Jestem fanem japońskich aut, ale te 2 modele zdecydowanie za dużo palą. Mało jest też ofert na Allegro (to dotyczy zwłaszcza Colta).

W związku z tym proszę o opinie i porady.

Jestem laikiem w kwestiach zakupu aut używanych, więc będę również bardzo wdzięczny za wszelkie porady dotyczące tego na co zwracać uwagę oglądając poszczególne modele, gdzie szukać samochodów (np. polecane komisy w Warszawie/Kielcach - bo w tych miastach bywam ;)), etc.
Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=32740


Temat: ! ! ! Wszystkie nasze Zdjęcia ! ! !

MRK - 1.0 Twinport co to jest Twinport?
TWINPORT: pomysł na oszczędność paliwa w silnikach benzynowych o pojemności do 1,6 litra

W celu zapewnienia optymalnego poziomu zużycia paliwa w silnikach benzynowych, Opel stosuje dwie odrębne strategie w zależności od pojemności skokowej. Dla potrzeb silników o pojemności do 1,6 litra, inżynierowie Opla opracowali koncepcję TWINPORT. Po debiucie jednostki ECOTEC 1.6 TWINPORT (76 kW/103 KM), obecnie na rynek wejdą dwa kolejne silniki z systemem TWINPORT – o pojemności 1,0 i 1,4 litra. Jednostka ECOTEC 1.0 TWINPORT powstała na bazie sprawdzonego silnika trzycylindrowego o takiej samej pojemności skokowej i będzie dostępna w Corsie i Agili, zaś stosowany w Corsie silnik ECOTEC 1.4 TWINPORT jest w pełni nową konstrukcją, powstałą w oparciu o jednostkę czterocylindrową o pojemności 1,2 litra. Średni poziom zużycia paliwa nowych silników jest wyjątkowo niski. Stosowana w Corsie jednostka ECOTEC 1.0 TWINPORT (44 kW/60 KM) zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 km, to jest o 0,2 litra lub około 3 procent mniej niż jej poprzednik stosowany obecnie. Silnik ECOTEC 1.4 TWINPORT (66kW/90 KM) wymaga zaledwie 5,9 litra paliwa na pokonanie 100 km, to znaczy o 0,9 litra lub 13 procent mniej niż jego równie mocny poprzednik ze skrzynią pięciobiegową. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią Easytronic nowa jednostka 1.4 TWINPORT osiąga oszczędność paliwa na poziomie 1,7 litra na 100 km, co stanowi obniżkę o 23 procent w porównaniu z obecną Corsą wyposażoną w starszy model silnika o pojemności 1,4 litra i skrzynię czterobiegową. Od tego lata obydwa silniki uzupełniły gamę jednostek oferowanych w Corsie, a silnik ECOTEC 1.0 TWINPORT zastąpił oferowany obecnie model 1.0 ECOTEC w Oplu Agila. Jednostka 1.0 TWINPORT w Agili zużywa jedynie 5,8 litra paliwa na 100 km, co jest wynikiem lepszym o 3 procent w porównaniu z silnikiem konwencjonalnym ECOTEC 1.0 litra.

Technologia TWINPORT bazuje na standardowej technologii czterech zaworów na cylinder silników ECOTEC i przyczynia się do ograniczenia największej wady silników benzynowych, tzw. strat na przepustnicy. Ograniczenie poziomu zużycia paliwa osiągane jest poprzez zastosowanie kolektora dolotowego o zmiennej długości w połączeniu z wysoce wydajną recyrkulacją gazów spalinowych. Przy obciążeniu częściowym silnik otrzymuje ponad 25 procent więcej mieszanki paliwowo-powietrznej powstałej ze spalin wprowadzonych drogą recyrkulacji. Zalety systemu TWINPORT uzyskuje się przy jednoczesnym zachowaniu sprawdzonego systemu wtrysku paliwa poprzez kanał dolotowy i zasady kontroli gazów spalinowych przy zastosowaniu trójdrożnego katalizatora. Powoduje to techniczne uproszczenie całej konstrukcji, a w konsekwencji niższy koszt dla klienta. Połączenie to sprawia, że system Twinport jest szczególnie atrakcyjny dla samochodów kompaktowych, ponieważ moc i oszczędność paliwa zostają w pełni zachowane. Jest to istotny czynnik w codziennym wykorzystywaniu tych pojazdów, gdyż ich silniki często działają w warunkach pełnego obciążenia.
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=2284


Temat: ...OPEL CORSA B z silnikiem TD... ???

Corsa 1997 osiągnęła znaczny postęp dzięki zwróceniu szczególnej uwagi na podwozie. Inżynierowie Opla udoskonalili jazdę i trzymanie się drogi przede wszystkim poprzez przemieszczenie punktów mocowania kolumn MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz poprzez modyfikację sprężyn zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia i ich zdolności tłumiących. Ponadto Opel obecnie wyposaża wszystkie swoje modele w stabilizator poprzeczny.

Podczas gdy nowa stylistyka elementów przodu i tyłu wyróżnia Corsę model '97, jej sylwetka zachowała swój oryginalny urok, indywidualność i praktyczność. Koncepcja krótkich elementów wystających i dużych powierzchni szyb pozostała niezmieniona, ale nowa atrapa i lakierowane na kolor nadwozia zderzaki i listwy boczne czynią wygląd Corsy bardziej dojrzałym.



Oszczędne diesle.
Ten szeroki zakres silników uzupełniony został przez dwa silniki wysokoprężne: wolnossący i z turbodoładowaniem. W obu tych ekonomicznych silnikach paliwo wtryskiwane jest pośrednio przez komorę wirową. Na każdą komorę spalania przypadają po dwa zawory napędzane przez jeden wał rozrządu umieszczony w głowicy. Oba silniki wysokoprężne posiadają elektronicznie sterowany układ recyrkulacji gazów wylotowych oraz katalizator utleniający oraz system wstępnego podgrzewania ze świecami żarowymi. Polepsza to charakterystykę uruchamiania silnika na zimno oraz redukuje emisję szkodliwych składników spalin podczas rozgrzewania silnika. Układ ten zapewnia bardzo krótki czas wstępnego podgrzewania: około dwóch sekund wystarczy nawet przy zewnętrznej temperaturze wynoszącej minus 20 °C.
Wolnossący silnik wysokoprężny o objętości skokowej 1,7 litra wytwarza moc 44 kW (60 KM) przy 4 400 obrotach na minutę i rozwija maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy prędkości obrotowej 2 650 obr/min. Zużycie paliwa według wspomnianego wcześniej cyklu testowego EU 93/116 wynosi 5,3 litra na 100 km czyniąc Corsę 1,7D najbardziej ekonomicznym modelem tej klasy samochodów. Dzięki jej przyspieszeniu od O do 100 km/h w ciągu 16,5 sekundy oraz maksymalnej prędkości 155 km/h Corsa 1,7D może bez żadnego wysiłku pokonywać długie dystanse.
Mocniejsza wersja silnika diesla w Corsie ma objętość skokową 1,5 litra oraz turbodoładowanie. Wytwarza on moc 49 kW (67 KM) przy 4 600 obrotach na minutę, rozwija maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy prędkości obrotowej 2 600 obr/min i zużywa 5,4 litra na 100 km według EU 93/116. Prędkość maksymalna wynosi 165 km/h a przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi 14 sekund. Turbo diesel podkreśla swoje cechy przyspieszeniem na piątym biegu od 80 do 120 km/h w ciągu 19 sekund.



Dokładne zestrojenie pozwala na większy komfort i bezpieczeństwo.
Nowo zaprojektowany układ elektrycznego wspomagania kierownicy dla Corsy 1,012V.
Corsa zawsze posiadała wysoki poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach jazdy. Specjaliści Opla z Centrum Rozwoju Technicznego (TDC) w Russeisheim zachowali tę sprawdzoną już koncepcję podwozia czyniąc dalsze modyfikacje celem poprawy jazdy i trzymania się drogi. Rozstaw osi (2 443 mm) oraz rozstaw kół (przód: 1 387 mm i tył: 1 388 mm) pozostały nie zmienione, jednak inżynierowie przemieścili punkty mocowania kolumn MacPhersona w przednim zawieszeniu ulepszając tym charakterystykę zbieżności kół przednich. W podwoziu Corsy zmodyfikowane również zostały poprzeczne stabilizatory oraz parametry sprężyn i amortyzatorów w przednim i tylnym zawieszeniu. Helmut P. Schicho, specjalista od podwozi Opla:
„To doskonałe zestrojenie całego podwozia stworzyło uczucie jeszcze większego bezpieczeństwa. Skutkuje to wyższym komfortem i bardziej skutecznym tłumieniem hałasu podwozia."
Tuleje hydroelastyczne.
Sprawdzona konstrukcja przedniego zawieszenia z kolumnami MacPhersona, poprzecznymi dźwigniami zwrotnic i drążkami skrętnymi pozostała nie zmieniona. Modyfikacje geometrii podwozia przyniosły oczywisty postęp w komforcie jazdy i zdolności trzymania się drogi. Zmiany w konstrukcji zwrotnic i końcówek drążków kierowniczych oraz zmienione dźwignie poprzeczne zwrotnic oraz obniżone o 15 mm punkty sworzni zwrotnic dają w rezultacie redukcję uderzeń odczuwanych na kole kierownicy przy pionowych ruchach samochodu, a zatem utrzymują bardziej stabilną jazdę. Gumowe tuleje mocujące drążek skrętny zastąpiono tulejami hydraulicznymi, czego nie spotyka się w samochodach tej klasy. Poprawia to cechy użytkowe układu kierowniczego i redukuje hałas. Układ kierowniczy Corsy z jego nowymi tulejami hydroelastycznymi jest również lepiej odizolowany od wstrząsów pochodzących od nie wyważonych kół. Wszystkie modele Corsy '97 cechuje zastosowanie stabilizatora poprzecznego.
Zachowana konstrukcja złożonej belki skrętnej ze sprężynami w postaci minibloków oraz z amortyzatorami napełnionymi gazem pozostaje nie zmieniona mimo, że sprężyny i amortyzatory zostały dostosowane do zmodyfikowanego podwozia. Wyższe parametry sprężyn i przeprojektowane amortyzatory redukują poprzeczne ruchy nadwozia dając w rezultacie wyższy komfort jazdy i poprawę trzymania się drogi. Wszystkie Corsy cechuje przekładnia kierownicza typu zębatkowego z pochłaniającą energię, bezpieczną kolumną kierowniczą. Hydrauliczny układ wspomagania kierownicy oferowany jest przy zastosowaniu silników o mocy od 44 kW (60 KM) wzwyż.



Corsa 1997 zachowała ergonomiczną deskę rozdzielczą z czytelnymi wskaźnikami. Nowy jest elektronicznie sterowany prędkościomierz, dający większą dokładność odczytu oraz cichszy niż jego mechaniczny poprzednik. Prędkościomierz daje odczyt już od 4,0 km/h, co jest zdecydowaną zaletą w obszarach miejskich.
W przypadku zmiany wielkości opon, prędkościomierz może zostać łatwo przeprogramowany w autoryzowanej stacji obsługi. Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli jest potrójny wyświetlacz pokazujący czas, temperaturę zewnętrzną i datę, jak również wyświetlacz radioodbiornika.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje ręcznie otwierany szyberdach lub odsuwany elektrycznie szyberdach z tkaniny w wersjach z mniejszymi silnikami. Bezfreonowy układ klimatyzacji dostępny jest w wielu modelach łącznie z Corsą wyposażoną w nowy silnik o trzech cylindrach.

Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6413


Copyright (c) 2009 Wenta o sędziach - oświadczenie polskiego trenera | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.